cause i was born to tell you i love you

Nu är min barndom slut..
Nu har jag sett alla HP filmer, dom som jag inte sett förr som jag såg igår var 5an-7an. Och ska jag vara ärlig vart handlingen bara sämre och sämre. Det händetyp ingenting i 5an och 6an. Det var mycker bättre i början.. Men visst alla får väl slut idéer. Och 7an del 1 och 2. Dom var bra! Men jag tycker det vart gode likt sagan om ringen. Sen har jag inte myckt mer att säga. Harry Potter är bra, hon har bra fantasi. Jag fattar inte vars det kommer från. Men 5an och 6an var ingenting jämfört med resten.
Sen måste jag bara länka ett inlägg http://aliciae.blogg.se/2011/august/the-boy-who-lived-1.html#comment
hon skriver om att det finns 3 grupper av fans:
Grupp 1: Personer som inte läst böckerna, men tycker att filmerna är bra och troligtvis ser dom på bio, om tid finns. Under biobesöket viskar de "vem är Cedric?" till sitt sällskap. Säger man "Voldemort can move faster than Severus Snape confronted with schampoo" får de frågetecken i blicken.
Grupp 2: Personer som troligtvis läst böckerna åtminstone en gång. Att se filmerna på bio är givet, men det spelar ingen roll om det är på premiären eller ett par veckor senare. Drar man ett Harry Potter-skämt är det ungefär 50 procents chans att de förstår och 60 procents chans att de skrattar.
Grupp 3: Personer som sett filmerna och läst böckerna framlänges, baklänges och upp och ner. Ingenting kan få dom att missa filmpremiärerna. De är personer som vet vem Gellert Grindelwald var och visste bättre än att hurra när Snape dog. De vet vad Stephen Fry har för koppling till Harry Potter och har troligtvis ännu inte återhämtat sig från sin PPD. De ser inte Harry Potter som fiction, utan som en livsstil. De har tagit ett steg längre än andra in i den magiska världen.
Jag är nog grupp 1.. Linnéa är helt klart grupp 3. Och Marre och Emelie var nog 2or. Alltså var det rätt kul när vi kollade filmerna igår.. Haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0